نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 20 دی 1402
ساعت 19:08

آموزش استفاده از بازی‌های آرکید و XBLA در ایکس باکس 360 جیتگ

راهنمای نصب و استفاده از بازی های آرکید بروی Xbox 360 جیتگ یا RGH

0 از 5

بازی های آرکید و ایکس باکس 360 جیتگ

بازی‌های عرضه شده برای کنسول ایکس باکس 360 (Xbox 360) به 2 دسته تقسیم میشن. بازی‌های فیزیکی که بر روی دیسک عرضه شدن و بازی‌های آرکید یا دیجیتال که فقط از طریق شبکه‌ی ایکس باکس لایو قابل خرید هستند و نسخه‌ی فیزیکی (دیسکی) اون‌ها وجود نداره مگر تعدادی محدود که به همّت استدیوی سازنده و ناشر بصورت کالکشن بر روی دیسک هم منتشر شدن. بعنوان مثال کالکشن‌های استدیوی پاپکپ تحت نام‌های POPCAP ARCADE VOL 1 و POPCAP ARCADE VOL 2 از جمله ی این عناوین هستند. 

ویژگی و مدل‌های مختلف جیتگ در ایکس باکس 360

یکی از ویژگی‌های دستگاه های جیتگ شده (تفاوتی بین روش های مختلف جیتگ از R-JTAG گرفته تا خود JTAG و RGH در نحوه ی اجرای بازی و قابلیت‌های کنسول نیست. تفاوت اصلی در نحوه‌ی پیاده سازی هک مربوطه بر روی کنسول هستش و بعد از اون تمام این کنسول‌ها کاربری مشابهی دارن. پس ذهنتون رو درگیر این مسئله نکنید و از همین جهت هم در ادامه به تمام این کنسول‌ها جیتگ گفته میشه) که تعداد اونها بسیار زیاد هم هست، امکان استفاده از بازی‌های آرکید و DLC - Downloadable Contents بدون نیاز به خرید اون‌ها از شبکه‌ی ایکس باکس لایوه. پس در ادامه همراه بازی مگ باشید تا به کامل‌ترین و ساده‌ترین روش نصب و استفاده از بازی‌های آرکید روی دستگاه جیتگ بپردازیم. اگر این راهنما رو یاد بگیرید، برای نصب DLC بازی ها هم تقریبا 80 درصد روش انجام به همین شکل هست. پس حواستون رو جمع کنید و دل به کاربدید!

برای استفادن از بازی‌های آرکید (XBLA) در Xbox 360 به چه چیزهایی احتیاج داریم

بطور خلاصه در این روش برای استفاده از بازی‌های آرکید به یک کنسول ایکس باکس 360 جیتگ شده احتیاج دارید! یک فلش مموری یا هارد اکسترنال با فرمت Fat32 نیاز هست و یک کامپیوتر که بتونید بازی ها رو دانلود، از حالت فشرده خارج و روی فلش مموری بریزید. می‌تونید از گوشی هوشمند هم استفاده کنید اما ممکنه یکم دردسرش زیاد باشه و خستتون کنه. پس پیشنهاد می‌کنم از کامپیوتر استفاده کنید. می‌تونید بجای فلش مموری کنسول رو با کامپیوتر شبکه کنید و از FTP برای انتقال دیتا به هارد استفاده کنید اما یکم دردسرش زیاده و برای کاربرهای پیشرفته تر پیشنهاد می‌شه. 

کاملترین آرشیو بازی‌های آرکید رو می‌تونید از ویجی بازار دانلود کنید. تمام بازی‌ها تست شدن و روی سرورهای داخل کشورمون میزبانی میشن تا هزینه ی دانلود نیم بها و سرعت ماکزیموم باشه. دیگه زیاده گوی نمیکنم. در ادامه می‌تونید ویدیوی راهنمای نصب بازی‌های آرکید روی ایکس باکس 360 جیتگ رو تماشا کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.